Öntözőversek

Rózsa, rózsa szép virágszál,

Szálló szélben hajladozzál,

Napsütésben nyiladozzál,

Meglocsollak, illatozzál!

*****

Húsvét másnapján,

Régi szokás szerint,

Fogadják szivesen

Az öntöző legényt.

Én még a legénységhez

Igaz, kicsi vagyok,

De azért öntöző legénynek

mégiscsak felcsapok.

Esztendő ilyenkor

Megint csak itt vagyok,

Ha a locsolásért

Piros tojást kapok

******

Én kis kertészlegény vagyok,

Virágokat locsolgatok.

A minap, hogy erre jártam,

Egy szép rózsafát találtam.

Én azt hervadozni láttam,

Rózsa ne hervadjon,

Szabad-e locsolnom?

******

Ne fussatok lányok! Öntözködni jöttem!

Üvegembe szagos rózsavizet tettem.

Aki ettől is fél, bizony kényes lányka!

Én meg sem locsolom, nem is nézek rája!

*****

Leave a Reply

